Search
  • info0173266

Vordering op Maat, een persoonlijke kijk op incasso



VORDERING OP MAAT Ik ben Noortje Niessen en de komende maanden ga ik jullie in mijn blogs vertellen wat er zo leuk is aan mijn werk. En natuurlijk geef ik tips en tricks!


VEREERD De meeste cliënten ken ik al heel lang en ook al hebben niet alle cliënten wekelijks een incasso, ze komen vaak weer terug. Iedere keer ben ik weer vereerd dat ze hun belangen in mijn handen willen leggen! Uiteindelijk heeft mijn cliënt een prestatie geleverd waarvoor hij een tegenprestatie verdient.


Het persoonlijke contact met cliënten in een informele sfeer van denken in alle mogelijke oplossingen, is super leuk!


MKB

Ik ben Vordering op Maat begonnen omdat ik in mijn vorige baan veel in contact kwam met dienstverleners die geldvorderingen incasseerden. En ik merkte dat niet alle potentiële cliënten zich fijn voelen bij de bestaande vormen van dienstverlening. Ik merkte –en merk nog steeds- dat cliënten in het MKB zich prettig voelen bij een persoonlijke en betrokken manier van dienstverlening. Het is vaak een hele stap om een incassobureau op je klant af te sturen!


WANBETALERS De meeste ondernemers vinden het fijn om een incassobureau in te schakelen dat een debiteur benadert met een persoonlijke en op maat gerichte aanpak. Op een manier die bij de ondernemer en de situatie past. Mijn cliënten realiseren zich vaak maar al te goed dat een klant die niet betaalt dat meestal niet doet vanuit onwil, maar vanuit onmacht.


DE POSITIE VAN MIJN CLIËNT

Daar staat het belang van mijn cliënten tegenover. Uiteindelijk doen mijn cliënten hun werk met passie, en daar willen zij ook voor beloond worden. Cliënten zijn vaak best bereid om mee te denken met hun klant, maar wel binnen redelijke grenzen. Het is voor ondernemers soms lastig om deze grenzen aan te geven.


WAT BIEDT VORDERING OP MAAT?

Ik heb een goede band met mijn cliënten en weet wat er leeft in hun onderneming. Juist deze persoonlijke benadering geeft mij inzicht waarom mijn cliënt er voor gekozen heeft juist deze vordering aan mij uit handen te geven.


Aangezien ik niet betrokken ben geweest bij de gebeurtenissen die er toe hebben geleid dat het dossier op mijn bureau is beland sta ik objectief tegenover de zaak. Deze open blik geeft mij de ruimte om een inschatting van de situatie te maken en te analyseren welke (reële) mogelijkheden de cliënt heeft. Deze mogelijkheden bespreek ik vervolgens met mijn cliënt en samen bekijken we wat de insteek wordt.


Er zijn geen standaard incassotrajecten en er zijn al helemaal geen standaard cliënten. Iedere situatie vraagt om een specifieke en doelgerichte aanpak! Dat is voor mij één van de leuke dingen van mijn werk: mijn werkzaamheden op zo’n manier uitvoeren dat de cliënt zijn geld ontvangt op een manier die bij hem past.



3 views0 comments

Recent Posts

See All